Vul je alleen ‘salesmanager bij bedrijf ABC’ in, dan weten mensen nog steeds niet wat je precies doet. Wees daarom zo duidelijk mogelijk en voeg trefwoorden toe in je kopregel. Vermeld in je kopregel dus niet alleen je functie of bedrijfsnaam, maar geef aan waarmee jij de ander kunt helpen. Steeds meer LinkedIn-gebruikers doen dat. Bijvoorbeeld:
Hoger in Google? Ik help je groeien met online marketing
Alleen ‘Eigenaar’ als kopregel zegt helemaal niets – door informatie of relevante termen toe te voegen krijgen andere LinkedIn-gebruikers een veel duidelijker beeld wat je doet of wat je voor hen kan betekenen.
Eigenaar LUX Design | Interieurarchitect | High-end interieurs op maat | Ontwerp van luxe woningen & penthouses
Uiteraard hangt het ook af van je functie hoe je de kopregel invult. Ben je bijvoorbeeld inkoper dan kun je er juist voor kiezen om je kopregel beknopt te houden (om te voorkomen dat je steeds wordt benaderd door verkopers).
Ben je op zoek naar een baan, laat recruiters dan met de kopregel weten dat je beschikbaar bent én voor welke functies. Bijvoorbeeld:
Toe aan een nieuwe uitdaging
Of
Beschikbaar | HR | Recruitment | Employer Branding | Personeelsbeleid
Werk je binnen in een organisatie? Vul dan bij de kopregel jouw expertise in – dat kan het specialisme van de organisatie zijn, maar je mag je zeker ook richten op je eigen expertise. Het gaat om jou!
SAP implementatie en advies
Of
SAP Specialist bij WinSAP | Cloud Specialist | Hosting & Support
Je kunt 220 tekens gebruiken voor de kopregel. Is dat niet genoeg? Open dan de LinkedIn-app op je smartphone en met een beetje geluk krijg je er daar nog enkele extra tekens bij. De kopregel is niet alleen belangrijk voor de eerste indruk, je wordt ook beter gevonden op LinkedIn als je in de kopregel relevante zoekwoorden vermeldt. Je foto én je kopregel worden getoond als jij content deelt op LinkedIn en als je reageert op de bijdragen van anderen. Ook als jij het LinkedIn-profiel van iemand anders bekijkt, kan die persoon dat zien (tenzij je dat hebt uitgezet) en verschijnen de eerste 57 tekens van jouw kopregel onder je naam. Ben je actief op LinkedIn dan zullen dus elke week tientallen, honderden, misschien wel duizenden mensen jouw kopregel zien. Een gemiste kans als dan uit je kopregel niet direct duidelijk wordt wat je doet en waarmee jij andere LinkedIn-gebruikers kunt helpen.
Plaats de belangrijkste woorden vooraan in je kopregel. Wanneer je content deelt of reageert op een bijdrage van iemand anders, dan is namelijk niet je hele kopregel van 220 tekens zichtbaar.