Een meer overzichtelijke en moderne look maakt het gebruik van het platform gemakkelijker.
De highlights van het nieuwe design op een rij:
● Kleurgebruik: een warm kleurenpalet gecombineerd met blauwe en groene accenten om actie en selectiemogelijkheden aan te geven. De afgeronde vormen en knoppen zijn toegevoegd voor een fijnere gebruikservaring.
● Intuïtief design: het nieuwe ontwerp is geoptimaliseerd in ruimte, grootte en typografische structuur om het gebruik en navigatie voor leden gemakkelijk te maken.
● Eenvoudig: de look-and-feel is vereenvoudigd door het gebruik van onder andere meer witruimtes in
● Inclusief: de nieuwe illustraties omvatten een breed scala aan branches en industrieën en vertegenwoordigen professionals met verschillende etnische achtergronden. Een weerspiegeling van onze diverse en dynamische gemeenschap.
LinkedIn’s streven om de gebruikerservaring te verbeteren en onderlinge interactie te stimuleren zijn naast het nieuwe design ook terug te zien in diverse nieuwe functionaliteiten op het platform:
Meer mogelijkheden binnen gesprekken
Gesprekken zijn in toenemende mate belangrijk om op de hoogte te blijven en kansen te vinden. Dat blijkt ook uit het gegeven dat LinkedIn sinds vorig jaar een toename van 25% in het aantal verzonden berichten zag. Binnen deze functionaliteit voerde LinkedIn daarom de volgende veranderingen door:
● Videobellen in een chat: vanaf oktober wordt het gemakkelijker om van een chatgesprek naar face-to-face videocall te gaan door de optie van Microsoft Teams, BlueJeans van Verizon of Zoom in je LinkedIn messaging.
● Meer controle over verzonden berichten: het is mogelijk om reeds verzonden berichten te bewerken of te verwijderen. Het is ook makkelijker om meerdere conversaties tegelijk te selecteren en deze in één keer te archiveren, te verwijderen of te markeren als (on)gelezen.
● Reageer met emoji's: je kan nu sneller en gemakkelijker op berichten reageren met emoji's.
● Veiligheid: er zijn in-line waarschuwingsberichten toegevoegd, zodat leden sneller ongepaste, intimiderende of haatdragende content kunnen rapporteren.
Ook de zoekfunctie is uitgebreid met nieuwe mogelijkheden:
● Zoekopdracht: zoekresultaten vanuit vacatures, mensen, cursussen, groepen, evenementen en content worden nu gecombineerd één overzicht. Zo vinden leden sneller wat ze nodig hebben.
● Meer filters: er zijn extra zoekwoord filters (voorheen alleen beschikbaar op desktop) aan de mobiele app toegevoegd, evenals filters voor bedrijf op locatie, branche en bedrijfsgrootte.
● Meer relevante inzichten in resultaten: hoewel snelheid belangrijk is, zijn relevante resultaten belangrijker. Daarom zijn zoekresultaten nog meer gepersonaliseerd op basis van acties van gebruikers. Daarnaast zijn nieuwe resultaten toegevoegd die de recente activiteit van een connecties laten zien en ook een lijst met suggesties van relevante bedrijven of mensen die je kunt volgen.
Heb jij deze nieuwe look van LinkedIn al? Benieuwd wat je ervan vindt!