Een LinkedIn pod bestaat gemiddeld tussen de 10 en 100 LinkedIn leden. Waarom sluiten LinkedIn gebruikers zich aan bij zo'n LinkedIn Pod? Ze willen hiermee het algortime van LinkedIn beïnvloeden en een groter bereik krijgen. Hoe meer interactie jouw bericht krijgt (en het eerste uur is hierin heel belangrijk) hoe hoger je bereik over het algemeen wordt.
Persoonlijk vind ik deelname aan zo'n LinkedIn pod niet authentiek. Merk jij dat jouw bereik op LinkedIn aan de lage kant is? Dan kun je jezelf beter afvragen of jouw content wel aansluit bij jouw doelgroep.
En wat zegt LinkedIn hier zelf over? Ik vroeg het aan Marcel Molenaar, Countrymanager LinkedIn Benelux. Marcel geeft aan dat deelname aan een LinkedIn Engagement Pod tegen de regels is van LinkedIn (artikel 8.2) en zij monitoren dit op basis van het algoritme. Er bestaat een risico dat je account geschorst wordt indien je deelneemt aan een LinkedIn Engagement Pod.
Hoe kun je ervoor voor zorgen dat jouw content een hoger bereik krijgt op LinkedIn?
- Plaatst content die aansluit bij jouw doelgroep
- Let op het tijdstip van posten; over het algemeen zijn de dinsdag, woensdag en donderdag de beste dagen om te posten en de meeste interactie krijg je volgens onderzoek van Coosto om 19.00 uur in de avond. Mijn advies is om zelf te gaan testen!
- Indien je alleen maar linkjes plaatst naar bijvoorbeeld je website dan krijg je hiermee minder bereik. LinkedIn wilt haar gebruikers graag op het platform houden dus zorg voor een mix van; een update met tekst, foto, video, artikel en af en toe een linkje.
- Post je een foto van bijvoorbeeld je team? Tag de mensen op de foto in je bericht of foto.
- Stel vragen, interactie zorgt voor een hoger bereik
Veel succes! Wil je jouw gratis LinkedIn E-Book ontvangen met 25 concrete tips en trics? Deze kun je hier downloaden.