1. Plaats direct een link in je foto of video.
Stipt op nummer 1 en absoluut mijn favoriet. Sinds kort kun je ook een link toevoegen aan je afbeelding of video. Dit kan overigens alleen mobiel via de app van LinkedIn.
Hoe je dat doet? Heel simpel!
Zodra je jouw foto upload kun je op het 'link' symbool klikken en vervolgens kun je de url toevoegen van je website of van een landingspagina.
De tekst van de link kun je vervolgens aanpassen, hier heb je 30 tekens ruimte voor. Je kunt het formaat met de button op je foto ook nog groter of kleiner maken.
Vooralsnog lijkt het erop dat het bereik hiermee groter is dan wanneer je een losse link met een afbeelding plaatst. Goed om even te testen dus!
2. Reageren met de nieuwe emoji “grappig”
Ja hoor, je kunt sinds kort reageren met de blauwe lachende emoji op LinkedIn als je iets grappig of geinig vindt.
Eerlijk? Zoveel grappige berichten zie ik niet voorbij komen op LinkedIn, maar weet in ieder geval dat deze nieuwe emoji er is en wellicht kun je deze soms gebruiken wanneer LinkedIn professionals hun bloopers delen.
3. Je bericht opslaan als concept
Eindelijk kun je nu jouw bericht op LinkedIn opslaan als concept en op een later moment afmaken en posten. Hoe je dat doet? Schrijf een bericht en zodra je klikt op het kruisje rechtsboven krijg je een melding of je het bericht wilt verwijderen of opslaan. Zodra je het opslaat als concept kun je bij de volgende keer inloggen op LinkedIn gewoon verder gaan met je bericht. Handig!
4. Maak gebruik van sjablonen
Deze functie wordt momenteel uitgerold en is alleen beschikbaar via mobile devices. Met sjablonen krijg je de mogelijkheid om te kiezen uit verschillende kleuren en patronen en hier kun je jouw eigen tekst toevoegen.
Klik op “een bijdrage schrijven” en daarna verschijnen er een aantal opties waaronder “gebruik een sjabloon”. Vervolgens kun je de kleur en het lettertype kiezen en je kunt kiezen uit verschillende sjablonen.
Eerlijk is eerlijk, ik ben dan meer fan van Canva zodat je jouw eigen huisstijl en look & feel goed terug kunt laten komen.
5. Voeg foto’s en video’s toe aan het onderdeel “services”
Dit profielonderdeel op LinkedIn wordt vaak vergeten en misschien vraag jij jezelf nu ook af ‘waar kan ik dit vinden?'
Direct in het eerste blok op je LinkedIn profiel zie je staan in het grijs “aangeboden services” en indien je hierop klikt kun je media toevoegen.
Je kunt op deze pagina zowel foto’s als video’s toevoegen en ook de volgorde kun je
eenvoudig wijzigen door op het potloodje en vervolgens op de pijltjes te klikken.
Dat LinkedIn steeds visueler wordt kan ik alleen maar toejuichen.
Veel succes met de inzet van LinkedIn!